Sandra Mardešić diplomirala je 2003. godine na Odsjeku za talijanistiku i na Odsjeku za etnologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Od 2003. – 2005. godine radila je kao nastavnik talijanskog jezika u nekoliko škola stranih jezika.
Od listopada 2005. zaposlena je na Odsjeku za talijanistiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu. U sklopu doktorskog poslijediplomskog studija glotodidaktike 2011. obranila je svoju doktorsku disertaciju pod naslovom Uloga refleksivnoga pristupa u inicijalnom obrazovanju nastavnika stranih jezika., a od 2016. stalno je zaposlena na Odsjeku za talijanistiku u zvanju docenta i održava nastavu iz kolegija Metodika nastave talijanskog jezika, Studentska praksa 1 i Studenstka praksa 2, Proces usvajanja drugog jezika, Vrednovanje i testiranje jezične kompetencije i Glotodidaktika.
Bavi se istraživanjima iz područja ovladavanja inim jezikom i primijenjene lingvistike, te je objavila preko 20 znanstvenih i stručnih radova i jednu znanstvenu knjigu u koautorstvu s dr. sc. Marijom Lütze Miculinić Talijansko – hrvatski rječnik školskoga jezika. Priručnik za studente i nastavnike talijanskoga jezika I. svezak /Dizionario croato-italiano del linguaggio scolastico. Manuale per studenti e insegnanti d’italiano. Volume I.
Odlukom Matičnog povjerenstva za područje humanističkih znanosti 2021. izabrana je u znanstveno-zvanje izvanrednog profesora u znanstvenom području humanističkih znanosti – polje filologija.
Izabrana bibliografija:
Letica, Stela; Mardešić, Sandra. (2007.) Cross-linguistic Influences in L2 and L3 Oral Production, u: University of Pecs Round Table (UPRT 2007) Empirical studies in English applied linguistics; Horvat, J. Nikolov M. (ur.), Pecs, str. 307-318 ; http://mek.oszk.hu/07500/07557/07557.pdf
Mardešić Sandra; Županović Nada. (2008.) Kinship terms in Croatian and Italian – an example of different articulation of reality, u: Primenjena lingvistika danas Izabrani radovi sa 2.kongresa Društva za primenjenu lingvistiku Srbije, Filološki fakultet,str. 184–194
Mihaljević Djigunović, Jelena; Mardešić, Sandra (2009.) Kompetencije nastavnika stranih jezika između politike i stvarnosti, u: Jezična politika i jezična stvarnost Jagoda Granić (ur.). Zagreb: HDPL, str. 318-327.
Mardešić, Sandra (2010.) L’apprendimento dell’italiano nelle scuole dell’obbligo croate. La motivazione e gli atteggiamenti degli studenti riguardo allo studio dell’italiano a Zagabria e in Istria, in due diversi contesti geolinguistici e culturali, u: Itals, Didattica e Linguistica dell’italiano come lingua straniera,VIII, 23 Balboni, P., Santipolo, M. (ur) Perugia, Guerra edizioni, str. 35-54
Mardešić, Sandra (2012.) Experiences in implementing European Language Portfolio (ELP) with Italian Foreign Language (FL) pupils in primary school: A teacher’s perspective, u: (2012.) Introduire le protfolio Européen des langues dans des classes Croates et Françaises de langues étrangères. De l’usage de la langue à la conscience linguistique = Introducing the European language portfolio in Croatian and French foreign language classroom. From language use to language awareness. Vrhovac, Y. (ur.), Zagreb: FF press; str.223-232
Sandra Mardešić, Sanja Vičević Linguistic and Teaching Competence in FL Classroom (2012.), u Mihaljević Djigunović, J., Medved Krajnović, M. (ur.).University of Zagreb Round Table (UZRT 2012: Empirical studies in English applied linguistics. Zagreb: FF Press; str. 193- 200 (http://books.google.hr/books/about/Uzrt_2012.html?id=VnR3DZsHG6UC)
Mardešić, Sandra; Stanković, Suzana. A Comparative Study of Foreign Language Anxiety among Students Majoring in French, Italian and Spanish, u: UZRT 2013 Empirical Studies in English Applied Linguistics / Dombi, Judith ; Horvath, Jozsefh ; Nikolov, Marianne (ur.).
Pecs: Lingua Franca Csoport, 2013. Str. 68-79.
Županović Filipin, Mardešić Sandra (2013), recte 2014, Analisi dell’interlingua nell’apprendimento dell’italiano a livello universitario, u: Studia Romanica et Anglica Zagrabiensia, br. LVIII, , str. 201-219. (koautorstvo sa N. Filipin) ISSN: 0039-3339
Mardešić, Sandra (2017) Autovalutazione – applicazione della riflessione nella formazione degli insegnanti Assessment in foreign language & literature teaching. Eвалуацијата во наставата по странски јазици и книжевности. Nikodinovska, R. (ur.). Skopje: Ss. Cyril and Methodius University in Skopje Blaže Koneski Faculty of Philology. str. 321-336
Mardešić, Sandra (2018) The reflective approach in pre-service foreign language teacher education. New Trends in Foreign Language Teaching, Methods, Evaluation and Innovation. U Lopes, A.; Raúl Ruiz, C.(ur.).Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, str. 157-174.
Mardešić, Sandra, Maržić Sabalić, Vanda (2019) Izgubljeni u jelovniku: prevoditeljske strategije i međujezični utjecaji. Strani jezici, 48 1-2, str. 77-87
Mardešić Sandra, Gverović, Ana, Puljizević, Ana (2018) recte 2020.Motivation in modern language studies: A pilot study in Italian language. UZRT 2018 Empirical Studies in Applied Linguistics, Geld, R.; Letica Krevelj, S. (ur). Zagreb, FFpress. Str. 34-55 ISBN: 978-953-175-843-7
Didović-Baranac, Sandra; Mardešić, Sandra, Afektivni faktori u učenju stranoga jezika: strah od čitanja // Čitatelj i čitanje u digitalno doba. Zbornik radova s međunarodnoga interdisciplinarnoga znanstvenog skupa održanoga 11. studenoga 2021. u Zagrebu / Togonal, Marijana; Ćurković Nimac, Jasna (ur.). Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2023. str. 80-91
Mardešić, Sandra, Lütze-Miculinić, Marija (2021) Hrvatsko – talijanski rječnik školskoga jezika. Priručnik za studente i nastavnike talijanskoga jezika I. svezak /Dizionario croato-italiano del linguaggio scolastico. Manuale per studenti e insegnanti d’italiano. Volume I, Zagreb: HFD.
Mardešić, Sandra, Development of the Intercultural Competence in the Initial Foreign Language Teacher Education // Universal journal of educational research, 11 (2023), 2; 32-39. doi: 10.13189/ujer.2023.110202
Jelić, Andrea-Beata; Mardešić, Sandra Implicación, disfrute y ansiedad en el aprendizaje universitario de lenguas romances // Zagrebačka romanistička istraživanja / Bikić-Carić, Gorana; Bojić, Majda; Musulin, Maša et al. (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2024. str. 223-251