Naziv predmeta: Francuska književnost
Naziv kolegija: Prostor romana (Od Célinea do suvremenih autora)
Nositelj kolegija: dr.sc. Marinko Koščec, docent
Izvoditelj kolegija: dr.sc. Marinko Koščec, docent
Status kolegija: izborni
ECTS bodovi: 3
Jezik: francuski
Ispit: ne
Ocjena: trajno praćenje
Oblik nastave: 1P+1S
Uvjeti: položen kolegij Francuska književnost: povijest i periodizacija (1. semestar)
Sadržaj kolegija: Jednosemestralni kolegij namijenjen studentima treće godine francuskog jezika i književnosti. Razmatrat će se različite koncepcije, pretenzije i poetička usmjerenja odabranih francuskih romanopisaca 20. stoljeća, kao i njihova interakcija s društvenim i književnim kontekstom. U tekstovnim primjerima promatrat će se kompozicijska načela, pripovjedne strukture i tehnike, specifičnosti sintakse, leksika, jezičnih figura, prostora, vremena, pripovjedačke instancije, likova, događaja, opisa, komentara.
Cilj kolegija: Razvijanje književnoteorijske, književnoanalitičke i jezične kompetencije studenata.
Studentske obveze: Redovito pohađanje seminara i čitanje odabranih tekstova. Jedan pisani rad na francuskom jeziku (4-7 stranica) u kojem se, na tekstu po vlastitom izboru, primjenjuju metode analize korištene u seminaru. Uz seminarski rad te sudjelovanje u analizi i komentiranju zadanih ulomaka, ocjena se stječe jednim usmenim izlaganjem na odabranu temu / ili na usmenom ispitu prema nastavnom gradivu.
Raspored rada po tjednima:
1. Uvod: panoramski prikaz proznih tendencija u francuskoj književnosti 20. stoljeća
2, 3, 4. Céline: Voyage au bout de la nuit. Društveno okruženje, ideološka dimenzija i recepcija djela, temeljni motivi. Autorova poetika; analiza izražajnih sredstava. Studija protagonista.
5. Georges Perec: Les choses. Roman i potrošačko društvo. Anti-psihološki pristup. Postupci i utjecaj “novog romana” i strukturalizma.
6.-7. Michel Tournier: Vendredi ou les Limbes du Pacifique. Filozofski, mitološki, metafizički roman; višeslojnost teksta, palimpsest i “zloupotreba” predloška. Tradicijski supstrati, subverzija i demonizacija. Raskrižje estetičkog, alegorijskog, političkog, erotskog.
8-9. Patrick Modiano: Rue des boutiques obscures i Les boulevards de ceinture. Analiza pripovjedačkog glasa, ključnih motiva, atmosfere, jezičnih sredstava. Tematske opsesije, kompozicijski postupci, specifičnosti pripovjednog pogleda, tipske situacije, manirizmi.
10-11. Jean Echenoz: Opus; obilježja rukopisa. Žanrovski obrasci, njihova dekonstrukcija i parodiranje. Eliptičnost, distanciranost, metanarativnost, „dvostruka intoniranost“ teksta.
12-13. Lydie Salvayre: La Vie intime, La compagnie des spectres. Angažirana, subverzivna proza. Studija pripovjednog glasa i tipičnih protagonista.
14-15. Michel Houellebecq: djelo i kontekst
Literatura:
Djela navedena u rasporedu rada. Također se preporučuje sljedeća teorijska literatura:
1. Vincent Jouve, Poétique du roman, Armand Colin, 2007
2. Roland Bourneuf i Réal Ouellet, L’Univers du roman, Presses Universitaires de France, 1995
3. Henri Godard, Le roman, mode d’emploi, Gallimard, 2006
4. Antoine Compagnon: Le démon de la théorie