OPĆE
INFORMACIJE O STUDIJSKOM PROGRAMU I IZMJENAMA I DOPUNAMA
|
1. Naziv studijskoga
programa
|
Povijest
|
2. Nositelj studijskoga
programa
|
Odsjek
za povijest
|
3. Tip studijskoga
programa
|
Stručni
studijski program
|
Sveučilišni
studijski program
|
4. Razina studijskoga
programa
|
Preddiplomski
|
Diplomski
|
Integrirani
|
Poslijediplomski
specijalistički
|
5. Način izvođenja
studijskoga programa
|
Klasični
|
Mješoviti
(klasični + on line)
|
On
line
u cijelosti
|
6. Akademski/stručni
naziv po završetku studija
|
|
7. Ukupni broj ECTS
bodova
|
Prije
promjene
|
4/5
|
Poslije
promjene
|
4/5
|
8. Odluka Fakultetskoga
vijeća o prihvaćanju izmjena i dopuna (dostaviti u prilogu)
|
9. Preslika dopusnice
za studijski program (dostaviti u prilogu)
|
10. Opseg izmjena i
dopuna studijskoga programa
|
Broj
ECTS bodova nepromijenjenoga dijela programa:
|
|
Broj
ECTS bodova promijenjenoga dijela programa:
|
|
11. Redni broj izmjena
i dopuna studijskoga programa:
|
1.
|
12. Procjena postotka
izmjena i promjena studijskoga programa
|
manje
od 20%
više
od 20%, manje od 40%
više
od 40%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.
OPIS PREDMETA - OPĆE INFORMACIJE
|
1.1. Nositelji predmeta
|
red. prof. dr. sc. Tvrtko
Jakovina
mr.
sc. Jelka Gošnik, viša predavačica
|
1.6. Godina studija
|
1.,
2., 3., 4., 5.
|
1.2. Naziv predmeta
|
Čovjek
i sport
|
1.7. Bodovna vrijednost (ECTS)
|
Modul
1: 4 Modul 2: 5
|
1.3. Suradnici
|
red. prof. dr. sc. Tvrtko Jakovina
mr. sc. Jelka Gošnik, viša predavačica
doc.
dr. sc. Hrvoje Klasić
doc.
dr. sc. Ivana Zagorac
dr.
sc. Ozren Biti, znanstveni suradnik
dr.
sc. Sanda Lucija Udier, viša lektorica i znanstvena suradnica
izv.
prof. dr. sc. Jasenka Gudelj
red.
prof. dr. sc. Franjo Prot
red.
prof. dr. sc. Ksenija Bosnar
|
1.8. Način izvođenja nastave (broj sati
P+V+S+e-učenje)
|
MODUL 1 (teorijski dio):
30 + 0 + 0
Predavanje: 2
Vježbe: 0
Seminar: 0
MODUL 2 (teorijski i
praktični dio): 30 + 30 + 0
Predavanje: 2
Vježbe: 2
Seminar: 0
IZBORNOST
B
|
1.4. Studijski program (preddiplomski,
diplomski, integrirani)
|
Preddiplomski
kvota 20 studenata
modul 1: 15 studenata
modul 2: 5 studenata
Diplomski
kvota 20 studenata
modul 1: 15 studenata
modul 2: 5 studenata
|
1.9. Očekivani broj studenata na predmetu
|
do 40
studenata/ica
|
1.5. Status predmeta
|
Izborni
kolegij
|
1.10. Razina primjene e-učenja (1., 2., 3.
razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%)
|
1.
|
2.
OPIS PREDMETA
|
2.1. Ciljevi
predmeta
|
Jedan je od glavnih ciljeva kolegija Čovjek i
sport upoznati studente/ice sa sportom kao fenomenom, s njegovom ulogom u društvu i
njegovom važnosti za suvremenog čovjeka te njegovim utjecajem na
svakodnevnicu, politiku, umjetnost, kulturu i ostale aspekte suvremenog
društva. Također za cilj ima stvarati svijest kod studenata/ica o važnosti
bavljenja sportom za zdravlje i cjelokupni osobni razvitak. Svojim raznolikim
sadržajima iz različitih struka nastoji ukazati na iznimnu važnost
interdisciplinarnog pristupa sportu kao fenomenu, ali i zdravom načinu
života. Različitost profila znanstvenika izvoditelja kolegija doprinosi
prikazu sporta kao otvorenog, kompleksnog i dinamičnog sustava. Studente/ice
će se upoznati sa uzrocima i posljedicama današnjeg fenomena sporta s obzirom
na spol, različite kulture, sa poviješću sporta kroz pregled razvoja
olimpizma te s integracijom sporta i društva u svakom smislu. Osim toga, bit
će upoznati i s negativnim učincima bavljenja sportom kao npr. nasilje i
doping.
|
2.2. Uvjeti
za upis predmeta i ulazne kompetencije koje su potrebne za predmet
|
Upisan
redovni studij na Filozofskom fakultetu u Zagrebu ili srodnim visokim
učilištima.
Poželjno
poznavanje engleskog jezika.
Studenti/ce
MODULA 2 trebali bi imati osnovna motorička znanja.
|
2.3. Ishodi
učenja na razini programa kojima predmet pridonosi
|
Ovo je interdisciplinarni, međuodsječni
kolegij. Ishod pohađanja studentima/icama različitih grupa pomoći će u
potpunijem sagledavanju uloge sporta u pojedinim znanostima i znanstvenim
disciplinama.
|
2.4. Očekivani
ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
|
1.
znanje o sportu kao fenomenu
2.
razumijevanje sporta kao fenomena i važnosti bavljenja sportom
3.
pristup sportu i njegovim značajkama (tjelesni, kognitivni, konativni,
socijalni, emocionalni...) iz različitih aspekata
4.
aplikacija svih relevantnih činjenica u različitim svakodnevnim situacijama
5.
dopuna znanja na matičnim studijskim grupama
6.
sposobnosti samostalnog sagledavanja i promišljanja o:
- razvoju sporta,
- nastanku međunarodnih sportskih tijela,
- tome kada i kako je dio sportova visoko profesionaliziran,
- tome zašto se sportska natjecanja, ali i jezik sportskih novinara,
politiziraju
- važnosti izgradnje sportskih borilišta u razvoju arhitekture
- fenomenu navijanja, kolektivnog «sportskog» duha, psiholoških priprema i
sl.
7.
postojanje povezanosti kineziološke aktivnosti i kvalitete života u svim
životnim stadijima
|
2.5. Sadržaj
predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
|
MODUL 1:
1. TJEDAN
Uvod u kolegij. Predstavljanje
nastavnika. Zašto sport i zašto nam je važan?
2. TJEDAN (povijest)
Povijest modernih olimpijskih igara. Zašto je nastao MOK?
Olimpijske igre u Berlinu.
3. TJEDAN (povijest)
Olimpijske igre u Londonu, Münchenu, Moskvi, Los Angelesu.
Sport i apartheid. Nogometni rat u Srednjoj Americi. Sport i državne
sankcije. Sport u Jugoslaviji i Hrvatskoj. Sport i «državotvornost».
4. TJEDAN (sociologija)
Akteri
sporta – igrači, publika i posrednici; mediji kao najznačajniji akter
suvremenog sporta; navijači kao vitalan dio sportske publike; različiti
oblici praćenja i potrošnje sporta.
5. TJEDAN
Uskrsni ponedjeljak
6. TJEDAN (sociologija)
Sport
između lokalnog i globalnog; kako globalizacija oblikuje polje sporta;
važnost nacionalnog identiteta u sportu; izmišljanje tradicije.
7. TJEDAN (filozofija)
Bioetika
i sport. Tijelo, tehnologija, sport. Sraz prirodnog i artificijelnog.
Primjeri suvremenih (bio)etičkih rasprava u području sporta.
Biokonzervativizam i transhumanizam.
8. TJEDAN (filozofija)
Etika i sport. Slobodno vrijeme,
dokolica, besposlica, rad. Čovjek kao homo ludens. Sport i vrijednosti.
Natjecanja, imperativ pobjede, fair play. Filozofija sporta.
9. TJEDAN (lingvistika)
Jezik
sportskih novinara. Jezik sporta – stil/registar. Govoriti «sportskim
jezikom». «Utakmica između sporta i športa». Sportski žargon.
Jezične značajke tekstova sportskih novinara.
10. TJEDAN
kolokvij
11. TJEDAN (povijest umjetnosti)
Arhitektura i sport: povijest borilišta. Pregled tipologije sportskih borilišta od antičke Grčke do danas; utjecaj velikih sportskih manifestacija poput olimpijskih igara na arhitekturu.
12. TJEDAN (povijest
umjetnosti)
Sport i vizualne umjetnosti; prikazi sporta i sportaša kroz povijest, kult tijela, vizualni identitet suvremenih sportskih manifestacija.
13. TJEDAN (psihologija)
Učenje
imitacijom
14.
TJEDAN (kineziologija)
Povijest
kineziologije
15. TJEDAN (kineziologija)
Kineziološki
aspekti tjelesnog vježbanja. Kineziologija – edukacija, sport, rekreacija i
kineziterapija.
16. TJEDAN
kolokvij
MODUL
2:
Kod
odabira kineziološke aktivnosti po dogovoru mogućnost uvažavanja
preferencija studenata/ica.
Sve ponuđene kineziološke aktivnosti u Izvedbenom planu i
programu nastavnih i izvannastavnih aktivnosti Katedre za TZK na kolegiju
Tjelesna i zdravstvena kultura:
A. Program: osnovne kineziološke aktivnosti
B. Program: fakultativni interesni program s novčanom
participacijom
C. Program: za studente s invaliditetom
E. Program: izborni za studente viših godina studija
F. Edukativni program: predavanja, tribine, seminari, radionice,
tečajevi, susreti i ostalo
Napomena: moguće su promjene u
sadržaju predmeta razrađenog prema satnici predavanja.
|
2.6. Vrste
izvođenja nastave:
|
predavanja
seminari
i radionice
vježbe
on
line u cijelosti
mješovito
e-učenje
terenska nastava
|
samostalni
zadaci
multimedija
i mreža
laboratorij
mentorski
rad
(ostalo upisati)
|
2.7. Komentari:
|
|
2.8. Obveze
studenata
|
Redovito pohađanje nastave; redovito sudjelovanje na vježbama za
studente/ice Modula 2; ispunjavanje propisanih obaveza; polaganje ispita.
|
2.9. Praćenje
rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da
ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta):
|
Pohađanje nastave
|
0.5
|
Pismeni ispit
|
2
|
Projekt
|
|
Eksperimentalni rad
|
|
Istraživanje
|
|
Praktični rad
|
|
Esej
|
|
Referat
|
|
VJEŽBE (Modul 2)
|
1
|
Kolokviji
|
1.5
|
Seminarski rad
|
|
(ostalo upisati)
|
|
|
|
Usmeni ispit
|
|
(ostalo upisati)
|
|
2.1. Ocjenjivanje
i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
|
Praćenje sudjelovanja u
nastavi i raspravama tijekom sata; kolokvij i završni ispit. Ispiti su
pismeni, a sastoje se od većeg broja kraćih (tzv. ID) pitanja i najmanje 2
eseja u kojima student/ica treba pokazati ukupnu usvojenost informacija
dobivenih na kolegiju i stavljanje istih u određeni kontekst.
|
2.2. Obvezna
literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija)
|
Naslov
|
Broj primjeraka u knjižnici
|
Dostupnost putem ostalih medija
|
Scambler, G. (2005). Sport and
Society: History. Power and Culture. (Sport i društvo: Historija, moć i
kultura, Beograd: Clio 2007).
|
|
|
Hampton, J. (2008). The Austerity Olympics, When the Games
Came to London in 1948. London: Aurum (odabrana poglavlja).
|
|
|
Kapuscinski, R. (2007). The Soccer War.
London: Granta Books.
|
|
|
Mišigoj-Duraković,
M. (2008). Kinantropologija – biološki aspekti tjelesnog vježbanja.
Zagreb. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
|
|
|
Zagorac, I. (2008). ''The Body and
Technology. A Contribution to the Bioethical Debate on Sport'', Synthesis
philosophica 46 (2/2008), 283–295.
|
|
Online
|
|
|
|
2.12. Dopunska
literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskoga programa)
|
Silić, J. (2006). Funkcionalni
stilovi hrvatskoga jezika. Zagreb: Disput. (75–96).
Anderson, B., E. Burke, B. P. (1997). Fitness
za sve, Zagreb: Gopal.
Anderson, B. (2001). Stretching.
Zagreb: Gopal.
Milanović, D. i sur.(1997). Priručnik za
sportske trenere. Zagreb. Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u
Zagrebu.
Posebne
tekstove na sat će donositi nastavnici svake od cjelina.
|
2.13. Načini
praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija
|
Studentsku će aktivnost pratiti svaki od nastavnika, o čemu će
biti obaviješten nositelj kolegija. Pohađanje nastave, uspjeh na ispitu te
konzultacije bit će drugi dio praćenja kvalitete i postignuća svakog
studenta/ice. Ocjenjivanje postignuća studenata/ica bit će formativno i
sumativno, a kvaliteta izvođenja kolegija iskazat će se vanjskim
vrednovanjem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|