1. OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||
1.1. Nositelj predmeta |
Dr. sc. Drago Roksandić, red. prof. |
1.6.
Godina studija |
2 |
||||||
1.2.
Naziv predmeta |
Europske
regije i hrvatska povijest u 19. stoljeću (1790.-1918.) |
1.7.
Bodovna vrijednost (ECTS) |
7
JP, 6 DP |
||||||
1.3.
Suradnici |
Dr.
sc. Željko Holjevac, izv. prof. |
1.8.
Način izvođenja nastave (broj sati P+V+S+e-učenje) |
30
P, 30 S |
||||||
1.4.
Studijski program (preddiplomski, diplomski,
integrirani) |
Preddiplomski |
1.9.
Očekivani broj studenata na predmetu |
60 |
||||||
1.5.
Status predmeta |
Obvezni |
1.10.
Razina primjene e-učenja (1, 2, 3 razina), postotak
izvođenja predmeta on line (maks.
20%) |
2,
10% |
||||||
2. OPIS PREDMETA |
|||||||||
2.1.
Ciljevi predmeta |
Cilj je kod studenata razviti
kritički smisao za razumijevanje temeljnih procesa, struktura i fenomena
povijesti 19. stoljeća, te europskih regija i okruženja hrvatskog naroda.
Tijekom studiranja ovog predmeta i područja studenti stječu opća znanja o
povijesti tzv. "dugoga" 19. stoljeća (od 1790. do 1918. godine) i
postupne izgradnje novog/modernog društva, moderne nacije i nacije-države, a
napose o vezama i odnosima hrvatskog naroda s drugim narodima, nacijama, kulturama,
društvima i ideologijama u toj široj regiji. |
||||||||
2.2.
Uvjeti za upis predmeta i ulazne
kompetencije potrebne za predmet |
Upisan
preddiplomski studij povijesti (ili drugih studijskih grupa) na Sveučilištu u
Zagrebu. |
||||||||
2.3.
Ishodi učenja na razini programa kojima
predmet pridonosi |
Obvezni predmet
je dopuna predmetima hrvatske, regionalne, europske i svjetske moderne i
suvremene povijesti. |
||||||||
2.4.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta
(4-10 ishoda učenja) |
Viši
stupanj poznavanja i misaono izdiferenciranije razumijevanje temeljnih
obilježja i težišnih pitanja povijesnog sadržaja, komparativno
identificiranje konvergencija i divergencija i analitičko-interpretativno
razlikovanje kontinuiteta i promjena kritičkom evaluacijom historiografskih
pristupa i povijesnih izvora, produbljivanje interdisciplinarne i
multiperspektivne kulture povijesnog mišljenja na primjeru povijesnog
sadržaja u kontekstu stvaranja modernog građanskog društva i oblikovanja
modernih europskih nacija na području Srednje i Jugoistočne Europe. |
||||||||
2.5.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema
satnici nastave |
|
||||||||
2.6.
Vrste izvođenja nastave: |
x predavanja x seminari i radionice vježbe on line u cijelosti x mješovito e-učenje terenska nastava |
x samostalni zadaci
x multimedija i mreža laboratorij mentorski rad (ostalo
upisati) |
2.7.
Komentari: |
||||||
|
|||||||||
2.8.
Obveze studenata |
Redovno
pohađanje nastave, sudjelovanje u raspravama. |
||||||||
2.9.
Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost
tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): |
Pohađanje nastave |
1 |
Istraživanje |
|
Praktični rad |
|
|||
Eksperimentalni rad |
|
Referat |
1 |
(Ostalo upisati) |
|
||||
Esej |
1 |
Seminarski rad |
1 |
(Ostalo upisati) |
|
||||
Kolokviji |
1 |
Usmeni ispit |
1 |
(Ostalo upisati) |
|
||||
Pismeni
ispit |
1 |
Projekt |
|
(Ostalo upisati) |
|
||||
2.1.
Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata
tijekom nastave i na završnom ispitu |
Konačna
ocjena donosi se na temelju redovitosti pohađanja nastave (20 %), pojedinačne
aktivnosti u nastavi (20 %) i usmenog ispita (60 %) po završetku semestra. |
||||||||
2.2.
Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i
putem ostalih medija) |
Naslov |
Broj primjeraka u knjižnici |
Dostupnost putem ostalih medija |
||||||
1. D.
Dukovski, Povijest Srednje i Jugoistočne
Europe 19. i 20. stoljeća, Zagreb 2005. (knj. I, str. 11-280; knj. II,
str. 17-56) /za dvopredmetne studente/ |
8 |
|
|||||||
2. M. Mazower, Balkan:
kratka povijest, Zagreb 2003., str. 91-121. /za dvopredmetne studente/ |
16 |
|
|||||||
3. L. Stavrianos, Balkan
posle 1453, Beograd 2005., str. 189-542 /za jednopredmetne studente/ |
1 |
|
|||||||
4. A.
J. P. Taylor, Habsburška monarhija
1809-1918. godine, Zagreb 1990. /za jednopredmetne studente/ |
5 |
|
|||||||
4. D.
Roksandić (ur.), Uvod u komparativnu
historiju, Zagreb 2004., str. 39-64, 247- 258. /za jednopredmetne i
dvopredmetne studente/ |
11 |
|
|||||||
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||
2.12.Dopunska
literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskoga programa) |
1. Č.
Popov, Građanska Evropa, Novi Sad
1989. (poglavlja o Habsburškoj monarhiji i Balkanu) 2. M.
Gleni, Balkan 1804.-1999. godine,
knj. I, Beograd 2001. 3. E.
Zöllner, Povijest Austrije, Zagreb
1997., 220-291 4. P.
Hanák (ur.), Povijest Mađarske,
Zagreb 1995., 113-223 5. G.
Procacci, Povijest Talijana, Zagreb
1996., 163-282 6. S.
Ćirković, Srbi među europskim narodima,
Zagreb 2008., 203-271 6. I.
Banac, Nacionalno pitanje u Jugoslaviji,
Zagreb 1988., 5-215 7. Ch.
Jelavich, Južnoslavenski nacionalizmi,
Zagreb 1992. 8. M.
Todorova, Imaginarni Balkan,
Beograd 1999. 9. T.
Stojanović, Balkanski svetovi: prva i
poslednja Evropa, Beograd 1997. 10. K.
Kazer, Porodica i srodstvo na Balkanu:
Analiza jedne kulture koja nestaje, Beograd 2002. 11. T.
Berend - G. Ránki, Evropska periferija
i industrijalizacija 1780.-1914., Zagreb 1996. 12. P.
Berger, Kapitalistička revolucija,
Zagreb 1995. 13. I.
Bibó - T. Huszár - J. Szűcz, Regije
evropske povijesti, Zagreb 1995. 14. J.
Matuz, Osmansko carstvo, Zagreb
1992. (poglavlja o Balkanu u 19. stoljeću) 15. M.
Mazower, Balkan: Kratka povijest,
Zagreb 2003. 16. A.
Rossos, Rusija i Balkan ... 1908-1914.,
Zagreb 1992. 17. W.
M. Johnson, Austrijski duh.
Intelektualna i društvena povijest 1848.-1938., Zagreb 1993. 18. F.
Longvort, Stvaranje Istočne Evrope,
Beograd 2002., str. 171-280 19. P.
Korunić, Jugoslavizam i federalizam u hrvatskom
nacionalnom preporodu, Zagreb 1989. 20. C.
A. Macartney, The Habsburg Empire
1790-1918, New York 1968 21. B.
Jelavich, History of the Balkans,
Cambridge 1983, sv. 2 22.
Marvin R. Jackson - John R. Lampe, Balkan
Economic History 1550-1950, Bloomington 1982 23.
Michael R. Palairet, The Balkan
Economies C. 1800-1914, Cambridge: University Press, 2003 24.
Jacques Le Rider, Mitteleuropa,
Zagreb 1998. 25. H.
Seton-Watson, Nacije i države,
Zagreb 1980., 13-230 26. R. A. Houston, Literacy in Early Modern
Europe: Culture and Education 1500-1800, London 1988 |
||||||||
2.13.Načini
praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih kompetencija |
Uz
praćenje redovnog pohađanja nastave i aktivnog sudjelovanja polaznika u
nastavi, predviđena je evaluacija postignuća na temelju rezultata ispita i
anonimnog anketiranja polaznika o nastavnikovu radu. |
||||||||