Udruženje studenata filozofije poziva vas na predstavljanje knjige Georg Wilhelm Friedrich Hegel: Estetika (1. svezak) koju je na hrvatski jezik prevela prof. dr. sc. Nadežda Čačinovič. Predstavljanje će se održati 28. siječnja 2014. godine s početkom u 17 h u konferencijskoj dvorani na drugom katu knjižnice Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Knjigu će predstaviti i o njoj reći uvodnu riječ sama prevoditeljica, a izlaganje će održati studentica Lucija Butković. Očekujemo mnogo zanimljivih informacija na tu temu, ali i raspravu. Svakako valja napomenuti da će nekoliko sudionika, kao i prvi put, vjerojatno imati priliku dobivanja primjerka knjige na poklon. Nešto više o knjizi pročitajte u tekstu koji slijedi, a koji je pripremila sama izlagačica Lucija Butković.
Georg Wilhelm Friedrich Hegel: Predavanja iz estetike (prvi svezak)
Model racionalističke estetike koji iskrsava iz Hegelovih predavanja o fenomenu umjetnički lijepoga predstavlja modernu težnju za apstrahiranjem od onoga prirodno lijepog da bi se naglasilo ono oplemenjeno duhom i snagom genija. Sistematičnim prikazom dijalektičkog sazrijevanja ideje u vremenu i formi Hegel estetiku, to jest filozofiju lijepe umjetnosti, vodi k naučnoj orijentaciji, koja umjetnost afirmira kao oblik apsolutnog duha. Ona u svojoj, platonovskim rječnikom kazano, erotičnoj prirodi predstavlja prijelazni puls osjetilnog i idejnog koji duh ujedno stvara i zacjeljuje. Nastala od čovjeka i za čovjeka, umjetnička tvorevina izmiče zbiljskom, jer u prividu kojim aficira osjetila ukazuje na duhovno obogaćenu unutrašnjost. Ona nije, kao zbílja, onečišćena osjetilnim koje samo prividno predstavlja stvarnost; njezin je privid svrhovit pokrov pojave rođene iz duha. Potreba za umjetnošću ujedno je igra, kao što je i umni poriv za udvostručenjem; čovjek koji opaža da jest osvješćuje misaona vrtloženja potaknuta vanjskim, teorijski se osovljuje na noge da bi se utisnuo u dano praktičnim djelovanjem. Koncentrični krugovi u vodi jezera prvi su krik misleće svijesti koja želi, makar u prolaznom komešanju vode, vidjeti sebe, pronaći unutarnje putem vanjskoga. Pritom površinsko nikad nije samome sebi svrha – ono je pojavnost osjećaja, to jest duše koja se razotkriva; djelomično znalačkim seciranjem umjetničkog djela, djelomično metafizičkom općosti koja nas uz njega fatalno veže. Činjenica da Hegel toj istoj umjetnosti pripisuje zlosretnu etiketu „prošlosnosti“ označava samo preinaku njezine funkcije u vremenu. Naime umjetnost nama ne predstavlja ono što je predstavljala stanovnicima grčkoga polisa, i u tom je smislu ona prestala realizirati apsolutni duh. Nadjačali su je misao i refleksija koji od razdoblja romantizma ječe u svojoj mnoštvenosti, razarajući vedrinu umjetnosti. Ona se više nema kamo skloniti, inficirana je tegobnošću vremena, pa u brojnosti pojedinačnih umjetničkih djela može jedino još pitati što jest, a ne što izražava. Preinačena je u predodžbu; bili bi potrebni samovanje i potpuna kataklizma u obrazovnom i duhovnom razvoju da bi umjetnost ponovno zasjala u svojoj suštinskoj formi. Ta nam spoznaja međutim omogućuje pobijanje prigovora koji tvrde da je umjetnost, u svojoj neozbiljnoj suvišnosti, nedostojna znanstvenog razmatranja. Baš suprotno: filozofiranje, koje stoji u imenu „filozofija lijepe umjetnosti“, srodno je znanosti po metodi promatranja i dokazivanja, a pojedinačna djela umjetnosti bliža su mišljenju od neduhovne prirode, s obzirom na to da osjetilnost prožimlju duhom. Stoga je znanost umjetnosti potrebna da uglavi njezino mjesto posrednika između Goetheovih postupka i sadržaja te da je osvijesti kao moment u stremljenju ka idealu. Izvanjsko se konačno raspada u svoju nutrinu; simbolička forma, kao arhitektonska tvorevina koju ideja nastoji dohvatiti i u sebi sabrati, prelazi u klasičnu, a ova pak u romantičnu u kojoj se figuracija materije u prostornom totalitetu rasipa u idejni. Pritom i ta posljednja faza uključuje stupnjevito oslobađanje od vanjske materije, te u obliku poezije dospijeva do apsolutne neopterećenosti. Ono provotno, lijepo, vlastitim razaranjem daje obol idejnom jedinstvu, kao što umjetnost, nadilaženjem svoje suštinske funkcije, daje obol ispoljavanju apsolutnog duha u njegovu najvišem obliku.
3,520 total views, 2 views today
إذا كانت لديك بقع دهنية قاسية على جدرانك ، نوصي باستخدام مزيل شحوم كريمي بدلاً من مزيل شحوم سائل. وذلك لأن مزيلات الكريم يمكن أن تغطي بقع الزيت لفترة أطول من المزيلات السائلة التي تنزلق على الفور ، لذا فإن مزيلات الكريم تزيل المزيد من الأوساخ المتراكمة ، مما يقلل الحاجة إلى دهن المنتج. لتنظيف الجدار بشكل أفضل بعناية. مساحة صغيرة غير ظاهرة من الجدار قبل استخدامه لإزالة الشحوم تمامًا ؛ وذلك لتجنب إتلاف أو تغيير لون الجدار المطلي. استخدام الأمونيا تستخدم الأمونيا لتنظيف البقع الدهنية عن طريق خلط 2 كوب من الأمونيا المنزلية مع 4.5 لتر من الماء الساخن ، ووضع الخليط في زجاجة رذاذ ووضعه برفق على البقع الدهنية التي تراكمت على الجدران. افركيه بإسفنجة نايلون أو فرشاة. يجب أن يكون المطبخ جيد التهوية ويجب استخدام القفازات للحماية. باستخدام منظف خاص للدهون ، اتبع هذه الخطوات لإزالة الدهون من جدران مطبخك باستخدام منظف خاص للدهون. استخدم قطعة قماش نظيفة أو منشفة ورقية لإزالة أكبر قدر ممكن من الدهون. ضع منظفًا مضادًا للدهون على المنطقة المراد تنظيفها. افرك المنطقة برفق بفرشاة ناعمة أو قطعة قماش. مباشرة بعد إزالة البقعة ، اغسل المنطقة باستخدام قطعة قماش مبللة بالماء. جفف المنطقة بقطعة قماش ناعمة وحافظ على تهوية المطبخ جيدًا حتى تجف الجدران تمامًا.
https://fareszahaby.wixsite.com/markaz-elebdaa
Prošli puta je bilo odlično! Dođem opet 🙂