Poredbene analize

Ime nastavnika: dr. sc. Zvonko Kovač, red. prof.
ECTS-bodovi: 4
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar (zimski)
Status: Obavezan za studente V. semestra južne slavistike, a izborni za studente kroatistike te za studente drugih srodnih studija
Oblik nastave: 1 sat predavanja, 1 sat seminara
Uvjeti za upis kolegija: Upisan V. semestar matičnoga studija

Sadržaj: Ovaj je kolegij u vezi s predavanjima iz kolegija Moderne teorije povijesti književnosti pa se u njemu tumače teorijsko-analitičke rasprave iz poredbene povijesti slavenskih književnosti i analiziraju tekstovi iz južnoslavenskih književnosti u međusobnom poredbenom, kao i prema našem domicilnom, hrvatskom kulturnom kontekstu. Pored iznošenja osnovnih teorijskih koncepcija, predavanja se proširuju problemskim (prema pojedinom teorijskom pitanju), odnosno poredbenim pregledom kanonskih pisaca i tekstova iz južnoslavenskih književnosti 20. stoljeća, zavisno od interesa i predznanja studenata. U tom smislu, teme seminarskih radova bit će ili strogo zadane postojećom literaturom ili otvorene novim tumačenjima, zavisno i od osnovne kombinacije u studiju južne slavistike te druge studijske grupe studentica i studenata. Postoji mogućnost da se, u dogovoru s nastavnikom, izabere krovna tema seminara (npr. prikazivanja ljubavi u modernističkom pjesništvu, lik intelektualca-umjetnika u suvremenom romanu i sl.), a ove godine posebna će se pozornost posvetiti kritičkom prijemu pisaca podrijetlom iz središnje južnoslavenske međukulturne književnosti u hrvatskom i južnoslavenskom interkulturnom kontekstu.

Ciljevi kolegija, ishodi učenja: Cilj kolegija su vježbe (zadobivanje analitičke kompetencije) u poredbenim književnopovijesnim analizama, od komparatistike tekstova do međuknjiževnih tumačenja, kao i primjena osnovne metodološke literature iz poredbene povijesti književnosti.

Uloga kolegija u studiju: Razvijanje poredbeno-interkulturne kompetencije u prepoznavanju i tumačenju tekstova srodnog oblikovnog ili tematskog potencijala, odnosno slične književnopovijesne funkcije.

Korištene metode: Seminarski tip poredbene analize i interkulturne interpretacije (uvodna predavanja, referati i seminarske diskusije).

Studentske obaveze, ispiti: Obavezna nazočnost, referat ili koreferat, zapažena aktivnost u seminarskim raspravama, kolokvij iz osnovne literature (za studente koji nisu na vrijeme izvršili studentske obaveze). Ocjena aktivnosti u seminaru i ocjena seminarskog rada daju zaključnu ocjenu na kratkom usmenom ispitu – razgovoru o temi seminarskog rada.

Napomena: Raspored rada po tjednima te popis obavezne i dopunske literature naknadno, nakon dogovora o konačnom sadržaju seminara i redoslijedu referata; osnovna literatura, dijelovi predavanja i zamjenska literatura za predavanja, kao i sve ostale informacije moći će se naći na Omegi; predavanje će se izvoditi na Omegi, na aplikaciji Tao (rezerva Skype).