Makedonska poezija – početak nastave 8.11.

Kolegij Makedonska poezija u akad. godini 2022/2023. izvodit će dr. sc. Namita Subiotto, izv. prof. s Filozofskog fakulteta u Ljubljani u sklopu međusveučilišne razmjene nastavnika. Nastava iz kolegija će se održavati kumulativno od 8. studenog do 13. prosinca utorkom od 9:30 do 12:30 u F-316.

bugarska nagrada “Pero” Kseniji Banović, Pauli Ćaćić i Ani Vasung

Našoj docentici Ani Vasung, bivšoj studentici Pauli Ćaćić te prevoditeljici Kseniji Banović u Bugarskoj je dodijeljena nagrada “Pero” za prijevod s bugarskog jezika pjesama u antologiji Na posljednjem katu neba: Antologija suvremenoga bugarskog pjesništva. Nagradu dodjeljuje bugarski Nacionalni centar za knjigu pri instituciji Nacionalni dvorac kulture, a riječ je o jednom od najviših priznanja za književnike i prevoditelje.

Antologiju Na posljednjem katu neba objavilo je Hrvatsko društvo pisaca (izbor: Marin Bodakov, Silvija Čoleva i Ljudmila Mindova, urednik: Ivan Herceg), a bila je u užem izboru za nagradu s još dvije antologije bugarske poezije: njemačkom Bulgariens Herz (prev. Rumjana Zaharieva, izd. Grossen Wahn) te španjolskom Terra incognita (prev. Reynol Perez Vazquez , izd. RIL editores).

Jelena Tušek – obavijest

Jelena Tušek danas neće održavati kozultacije uživo zbog bolesti.

Studenti se za dogovor o drugom terminu mogu javiti na jtusek @ffzg.hr

interaktivno predavanje “Čitanje i čituckanje: zanovijetanje iz zamke”

U nastavku obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige, Knjižnica Filozofskog fakulteta donosi interaktivno predavanje dr. sc. Anite Peti-Stantić, Čitanje i čituckanje: zanovijetanje iz zamke. Predavanje će se održati u četvrtak, 27. listopada 2022. od 9 do 10 sati u Konferencijskoj dvorani na 2. katu Knjižnice.

U interaktivnom predavanju će biti govora o tome na koji se način čitanjem razvija ljudski mozak, ali i o tome koje su svrhe čitanja danas. Primarno će biti govora o razlici između površinskog i dubinskog čitanja te o širini i dubini vokabulara koje su prediktor čitateljske sposobnosti, ali i uspješnosti u sporazumijevanju općenito. Posebno će se istaknuti važnost proširivanja i produbljivanja općeg intelektualnog vokabulara te će biti govora o strategijama za postizanje osobnoga napretka tijekom visokog obrazovanja.