Nositelj: dr. sc. Anita Peti-Stantić, red. prof.
Izvođači: dr. sc. Anita Peti-Stantić, red. prof., dr. sc. Jelena Tušek, poslijedoktorandica
ECTS bodovi: 5
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar (zimski)
Status: kolegij s unutrašnjom izbornošću
Oblik nastave: 1P + 1S
Uvjeti za upis kolegija: upisan diplomski studij južnoslavenskih jezika i književnosti
Ispit: da
Ocjena: brojčana
Cilj kolegija: Cilj je kolegija upoznati studente sa složenošću značenjskih pojavnosti na primjerima južnoslavenskih jezika te ih upoznati s tradicionalnim i suvremenim pristupima značenju.
Korištene metode: frontalna ili predavačka metoda na predavanjima te grupni i individualni studentski rad na seminarima.
Teme na kolegiju: strukturalna i kognitivna semantika, vrste i osnovne karakteristike značenja, semička/komponencijalna analiza kao jedan od temeljnih modela semantičkog opisa, kontekstna analiza, semantička polja, semantički povezani leksemi: paradigmatska razina, sinonimija, antonimija, taksonomije, hiperonimi, hiponimi; polisemija: promjene značenja: čimbenici promjene značenja polisemija i dijakronijska semantika; promjene značenja: slučaj lažnih prijatelja u (južno)slavenskim jezicima; teorija konceptualne metafore
Ispitna literatura:
Raffaelli I. (2009) Značenje kroz vrijeme. Zagreb: Disput
Šarić Lj. (2014) Prostor u jeziku i metafora.
Tabakowska E. (2005) Gramatika i predočavanje: Uvod u kognitivnu lingvistiku. Zagreb: FF press: 29-51
Način praćenja studenata: Studenti tijekom semestra aktivno sudjeluju u seminaru, a uvjet za izlazak na ispit je predana semantička analiza prema uputama dobivenim od nastavnika. Usmeni ispit.
Preporučena literatura:
Lyons, J. (1995) Linguistic Semantics – An Introduction.
Raffaelli I (1996) Semantički primitivi
Raffaelli I (2004) Odnos strukturalne semantike prema kognitivnoj
Prćić T. (1997) Semantika i pragmatika reči. Sremski Karlovci, Novi Sad.
Vidović Muha A. (2000) Slovensko leksikalno pomenoslovje.