South-East Europe Textbook Network

States and Regions

Transregional Projects



(return to home page)

Transregional Projects

Southeast European Joint History Project

Teaching sensitive and controversial issues in the history of South East Europe

Radionica IV:
Albanians and their neighbors: the future's past

Radionica IV - Albanians and their neighbors: the future's past (Atena, 16.-17. lipnja 2000.). Sudionici iz Albanije, Grcke, Jugoslavije i Kosova, te University of California.

Ciljevi radionice:

1. Kako su Albanci i njihovi susjedi uzajamno prikazani u njihovim udžbenicima povijesti u odnosu na zajednicku i/ ili konfliktnu prošlost?
2. Mogucnosti revidiranog pogleda na regionalnu prošlost u kojem ce povijest ujedinjavati umjesto razdvajati susjede.
Pitanja na koja su odgovarali sudionici radionice:
Opce informacije
1.1 U kojim se razredima poucava povijesti? Koliko sati tjedno? Koja se povijesna razdoblja poucavaju u pojedinom razredu?
1.2 Poucava li se osim nacionalne povijesti i opca povijesti? Koji su omjeri izmedu nacionalne, balkanske, europske i svjetske povijesti?
1.3 Kakav je sustav autorizacije, publikacije i distribucije udžbenika?

Analiza udžbenika povijesti
2.1 U kojim su povijesnim razdobljima i u kojem povijesnom kontekstu Albanija i Albanci spomenuti u udžbenicima? Koliko je stranica posveceno Albancima (isto pitanje odnosi se na druge narode u albanskim udžbenicima)?
2.2 Koja se vrsta povijesti poucava u odnosu na Albaniju i Albance? Politicka, vojna, kulturna, ekonomska ili socijalna? ? Postoje li razliciti pristupi u razlicitim povijesnim razdobljima?
2.3 Kako su prikazani odnosi izmedu Albanaca i susjednih zemalja?
2.4 Ima li albanskih heroja ukljucenih u nacionalnu povijest ili obrnuto? (Isto pitanje odnosi se na druge narode u albanskim udžbenicima.)
2.5 Ima li posebnih lekcija posvecenih Albancima? U kojim povijesnim razdobljima? Jesu li Albanci spomenuti kao nacionalna manjina? Spominju li se u albanskim udžbenicima druge narodi kao nacionalne manjine? Ima li posebnih lekcija koje su im posvecene?
2.6 Koje su karte i ilustracije ukljucene u udžbenike u vezi zemalja koje sudjeluju u radu radionici?
2.7 Kako je prikazana uloga Albanije i Albanaca u suvremenoj povijesti?
2.8 Kako je prikazano kosovsko pitanje u albanskim i srpskim udžbenicima? Spominje li se uopce u udžbenicima drugih zemalja?

contact