South-East Europe Textbook Network

States and Regions

Transregional Projects



(return to home page)

Transregional Projects

Southeast European Joint History Project

Teaching sensitive and controversial issues in the history of South East Europe

Radionica III:
The Macedonian identity: complementarities, conflicts, denials

Radionica III - The Macedonian identity: complementarities, conflicts, denials (Skopje, 16.-18. travnja 2000.) Sudionici iz Bugarske, Grcke, Makedonije i Srbije.

Ciljevi radionice:

1. Koji je sadržaj makedonskog identiteta (kulturna, regionalna, etnicka ili nacionalna obilježja) u državama JI Europe, ukljucujuci i makedonsku komponentu?
2. Kako je Makedonija ukljucena u nacionalnu povijest svake od zemalja sudionica radionice?
3. Koje su mogucnosti revidiranog pogleda na regionalnu prošlost u kojem ce povijest ujedinjavati umjesto razdvajati susjede?
Pitanja na koja su odgovarali sudionici radionice:
Opce informacije
1.1 U kojim se razredima poucava povijesti? Koliko sati tjedno? Koja se povijesna razdoblja poucavaju u pojedinom razredu?
1.2 Poucava li se osim nacionalne povijesti i neka druga povijest? Koji su omjeri izmedu nacionalne, balkanske, europske i svjetske povijesti?
1.3 Kakav je sustav autorizacije, publikacije i distribucije udžbenika?

Analiza udžbenika povijesti
2.1 Je li Makedonija, prema udžbenicima povijesti, geografski ili kulturni entitet?
2.2 Kako je Makedonija prikazana u razlicitim povijesnim razdobljima (tj. prapovijest, antika, rimsko, bizantsko i osmansko razdoblje, 20. stoljece)?
2.3 Koja se vrsta povijesti poucava u vezi Makedonije: politicka, vojna, kulturna, ekonomska ili socijalna? Postoje li razliciti pristupi u razlicitim povijesnim razdobljima?
2.4 Je li povijest Makedonije (kao geografskog entiteta) integrirana u nacionalnu povijest i kako?
2.5 Ima li nacionalnih heroja koji dolaze s podrucja Makedonije? U kojim povijesnim razdobljima?
2.6 Kako je prikazano makedonsko pitanje u suvremenoj povijesti?
2.7 Tko je "drugi" u odnosu na makedonsko pitanje u svakom povijesnom razdoblju? Kako je taj
"drugi" opisan? Koja je "povijesna uloga" koju je odigrao "drugi"? U kojem su opsegu problemi i pritužbe "druge strane" spomenuti u udžbenicima? Ima li slucajeva u kojima su spomenute greške, nedostaci i "nepravedni postupci" "naše" strane?
2.8 Koje su karte i ilustracije u vezi susjednih zemalja (tj. država koje sudjeluju u radionici) ukljucene u udžbenike?

contact