States and Regions
Transregional Projects
(return to home page)
|
Transregional Projects
Southeast European Joint History Project
Teaching sensitive and controversial issues in the history of South East Europe
Radionica III:
The Macedonian identity: complementarities, conflicts, denials
Radionica III - The Macedonian identity: complementarities, conflicts, denials (Skopje, 16.-18. travnja 2000.) Sudionici iz Bugarske, Grcke, Makedonije i Srbije.
Ciljevi radionice:
1. Koji je sadržaj makedonskog identiteta (kulturna, regionalna, etnicka ili nacionalna obilježja) u državama JI Europe, ukljucujuci i makedonsku komponentu?
2. Kako je Makedonija ukljucena u nacionalnu povijest svake od zemalja sudionica radionice?
3. Koje su mogucnosti revidiranog pogleda na regionalnu prošlost u kojem ce povijest ujedinjavati umjesto razdvajati susjede?
Pitanja na koja su odgovarali sudionici radionice:
Opce informacije
1.1 U kojim se razredima poucava povijesti? Koliko sati tjedno? Koja se povijesna razdoblja poucavaju u pojedinom razredu?
1.2 Poucava li se osim nacionalne povijesti i neka druga povijest? Koji su omjeri izmedu nacionalne, balkanske, europske i svjetske povijesti?
1.3 Kakav je sustav autorizacije, publikacije i distribucije udžbenika?
Analiza udžbenika povijesti
2.1 Je li Makedonija, prema udžbenicima povijesti, geografski ili kulturni entitet?
2.2 Kako je Makedonija prikazana u razlicitim povijesnim razdobljima (tj. prapovijest, antika, rimsko, bizantsko i osmansko razdoblje, 20. stoljece)?
2.3 Koja se vrsta povijesti poucava u vezi Makedonije: politicka, vojna, kulturna, ekonomska ili socijalna? Postoje li razliciti pristupi u razlicitim povijesnim razdobljima?
2.4 Je li povijest Makedonije (kao geografskog entiteta) integrirana u nacionalnu povijest i kako?
2.5 Ima li nacionalnih heroja koji dolaze s podrucja Makedonije? U kojim povijesnim razdobljima?
2.6 Kako je prikazano makedonsko pitanje u suvremenoj povijesti?
2.7 Tko je "drugi" u odnosu na makedonsko pitanje u svakom povijesnom razdoblju? Kako je taj "drugi" opisan? Koja je "povijesna uloga" koju je odigrao "drugi"? U kojem su opsegu problemi i pritužbe "druge strane" spomenuti u udžbenicima? Ima li slucajeva u kojima su spomenute greške, nedostaci i "nepravedni postupci" "naše" strane?
2.8 Koje su karte i ilustracije u vezi susjednih zemalja (tj. država koje sudjeluju u radionici) ukljucene u udžbenike?
|