States and Regions
Transregional Projects
(return to home page)
|
Transregional Projects
Southeast European Joint History Project
Teaching sensitive and controversial issues in the history of South East Europe
Radionica II:
Teaching Cyprus: in search of tolerance and understanding
Radionica II - Teaching Cyprus: in search of tolerance and understanding (Pyla, Cipar, 28.-29. veljace 2000.) okupila je sudionike iz Cipra. Grcke i Turske te predstavnike Vijeca Europe.
Ciljevi radionice:
1. Kako su dvije ciparske zajednice uzajamno prikazane u ciparskim udžbenicima povijesti u odnosu na njihovu zajednicku i/ ili konfliktnu prošlost?
2. Kako je Cipar prikazan u grckim i turskim udžbenicima i koje je njegovo mjesto u okviru grcko-turskih odnosa kroz povijest?
3. Koje su mogucnosti revidiranog pogleda na zajednicku prošlost za dvije ciparske zajednice te za Grcku i Tursku?
Pitanja na koja su odgovarali sudionici radionice:
Opce informacije
1.1 U kojim se razredima uci povijest?
1.2 Koliko sati tjedno? Koja se povijesna razdoblja poucavaju u pojedinom razredu?
1.3 Poucava li se osim nacionalne povijesti i neka druga povijest?
1.4 Koji su omjeri izmedu nacionalne, balkanske, europske i svjetske povijesti?
1.5 Kakav je sustav autorizacije, publikacije i distribucije udžbenika?
Analiza udžbenika povijesti
2.1 Koliko je stranica posveceno povijesti Cipra, Grcke i Turske u vašim udžbenicima povijesti?
2.2 Koje su karte i ilustracije koje se odnose na povijest Cipra ukljucene u udžbenike? Koje su karte i ilustracije koje se odnose na povijesti Grcke i/ ili Turske ukljucene u ciparske udžbenike?
2.3 U kojim se povijesnim razdobljima Cipar spominje? U kojem je opsegu povijest Cipra povezana s poviješcu "domovine"? Je li povijest Cipra prikazana odvojeno ili cini dio grcke i/ ili turske nacionalne povijesti?
2.4 Spominje li se ili pretpostavlja "ciparski identitet"?
2.5 Kako su u povijesti Cipra prikazana razlicita povijesna razdoblja (npr. prapovijest, antika, rimsko, bizantsko, osmansko i britansko razdoblje, itd.)? Kako su ta razdoblja prikazana s "etnickog" stanovišta?
2.6 Kako su prikazani slijedeci dogadaji:
osmansko osvajanje Cipra (1571.)
britanska vladavina (od 1878. nadalje)
podjela otoka 1974. godine
2.7 Na koji su nacin kršcanstvo i islam povezani sa poviješcu Cipra? Kakav je odnos vjerskih identiteta prema nacionalnim i etnickim identitetima?
2.8 Kako je prikazan grcko-turski sukob na Cipru? Je li ukljucen u širi splet grcko-turskih odnosa?
2.9 Kako je prikazana "druga strana"? Koja je "povijesna uloga" koju je odigrao "drugi"? U kojem su opsegu problemi i pritužbe "druge strane" spomenuti u udžbenicima? Ima li slucajeva u kojima su spomenute greške, nedostaci i "nepravedni postupci" "naše" strane?
2.10 Koja se uloga pridaje "svijetu", "Europi" itd. u vezi s ciparskim pitanjem?
|