Filozofski fakultet > Odsjek za anglistiku > Syllabus
Semantika engleskog jezika
-Program nastave po tjednima (Syllabus)
SEMANTIKA ENGLESKOGA JEZIKA I
zimski semestar
Broj ECTS bodova: 6
Nositelj kolegija: prof. dr. Milena Žic Fuchs
Nastavnik: prof. dr. Milena Žic Fuchs
Jezik: engleski
Semestar u kojem se kolegij sluša: V
Uvjeti: položen ispit iz Uvoda u lingvistički studij engleskog jezika i ispiti iz Sintakse
Oblik nastave: 4 sata predavanja
CILJ KOLEGIJA: Cilj je kolegija uvesti studente u složenosti značenjskih pojavnosti, te u različite kako tradicionalne tako i suvremene teorijske okvire pomoću kojih se te pojavnosti mogu objasniti.
SADRŽAJ KOLEGIJA: Kolegij uvodi studente u složena pitanja značenja i to 1) na razini leksema odnosno riječi, 2) na paradigmatskoj razini, odnosno strukturi vokabulara i 3) u odnos semantike i sintakse, odnosno odnose sintagmatske razine. Obrađuju se temeljni tradicionalni semantički pojmovi kao što su homonimija, sinonimija, polisemija, antonimija, te tradicionalni teorijski pristupi poput komponencijalne analize i teorije polja. Posebna se pažnja posvećuje tradicionalnom pristupu metafori i metonimiji ali se i uvode nova gledanja na te jezične pojavnosti koja dolaze iz kognitivne semantike. Složenost odnosa semantike i sintakse ili značenjskih pojavnosti na sintagmatskoj razini analiziraju se od razine rečenice do manjih sintagmatskih jedinica poput kolokacija.
Program nastave po tjednima (syllabus)
Week |
Topic |
1. |
Orientation, syllabus. What is semantics? Short historical overview. Semantics and other related disciplines.
What is meaning? The nature of linguistic meaning. Types of meaning.
|
2. |
Functions of language and their relation to meaning.
Traditional terms in Semantics: Homonymy. Polysemy. Synonymy.
|
3. |
Is Semantics a science?
Contemporary approaches: the scientific approach to meaning. Methods and possible approaches.
|
4. |
Methods of semantic analysis: Componential Analysis. Types of meaning relations. Triangles of meaning. Traditional and contemporary approaches to Componential Analysis.
|
5. |
Semantically related lexemes: organization on the paradigmatic level Semantic or lexical fields Antonymy |
6. |
REVISION TEST 1 |
7. |
Hyperonyms and hyponyms Taxonomies |
8. |
Introduction to Cognitive Semantics The notion of prototype and its relevance for meaning Categorization
|
9. |
Scenes and frames Knowledge of language and knowledge of the world Categories: prototypes and schemas
|
10. |
Traditional and contemporary approaches to metaphor and metonymy.
|
11. |
Semantics and grammar. |
12. |
Semantics and pragmatics. Use of corpora in semantic research. |
13. |
Termin rezerviran za neku od tema. |
14. |
Termin rezerviran za neku od tema |
15. |
FINAL REVISION
TEST 2 |
NAČIN RADA:
Studenti trebaju redovito pohađati nastavu i aktivno sudjelovati u nastavi. Tijekom semestra dva do tri puta ponavlja se ranije usvojeno gradivo i upućuje studente na dodatno čitanje određenih dijelova literature.
STUDENTSKE OBAVEZE I ELEMENTI VREDNOVANJA:
Gradivo se predaje po cjelinama, uz obvezatne rasprave. Pišu se dva testa koji mogu osigurati i konačni položeni ispit ako student postigne ocjene vrlo dobar i izvrstan. U tom slučaju ne mora pristupiti ispitu.
OBAVEZNA LITERATURA (odabrana poglavlja i stranice):
Leech, G. N. (1978), Semantics. Penguin
Lyons, J. (1981), Language and Linguistics. Cambridge University Press
Palmer, F. R. (1976), Semantics – A New Outline. Cambridge University Press
DODATNA LITERATURA:
Lyons, J. (1981), Language, Meaning, Context. Fontana
Lyons, J. (1995), Linguistic Semantics, An Introduction,
Cambridge University Press