Filozofski fakultet  >  Odsjek za anglistiku > Syllabus


SYLLABUS

Naziv kolegija: Srednjovjekovni izvori engleske renesansne drame (2P/1S, 6 ECTS)

 

Ljetni semestar.

Naslov kolegija: Srednjovjekovni izvori engleske renesansne drame (2P/1S, 6 ECTS)

Naziv predmeta: Starija engleska književnost

Nositeljica kolegija: dr. sc. Janja Ciglaranić, red. prof; nastavnica: Tamara Petrić, asist.

ECTSbodovi: 6 bodova.

Jezik: engleski

Status: izborni kolegij.

Trajanje: 1 semestar (IV ili VI semestar)

Oblik nastave: 1 sat predavanja i 2 sata seminara tjedno.

Uvjeti za upis kolegija: upisan IV ili VI semestar

 


 

Opis/ Sadržaj kolegija: Ovaj kolegij je zamišljen kao uvod u žanrovski divergentnu srednjovjekovnu i renesansnu dramsku i kazališnu tradiciju, od anonimne crkvene liturgijske drame iz desetog stoljeća do zlatnog doba engleske renesanse, i to iz perspektive moderne književne historiografije.

Kolegij će pokušati definirati ulogu drame u formiranju građanskog identiteta u Engleskoj, i to proučavanjem arhetipskih likova koji u engleskim dramskim tekstovima od dvanaestog do šesnaestog stoljeća utjelovljuju negativne društvene stereotipe, te njihove uloge u tematiziranju aktualnih društveno--ekonomskih pojava iz perspektive građanske klase.

 

Ciljevi kolegija: Proučavajući dramsku i kazališnu tradiciju polaznice će uvježbati vještinu tematske analize književnog teksta i steći naviku kontekstualiziranja dramskog teksta i kazališne izvedbe unutar društveno—političkih okolnosti.

 

Studentske obaveze: Kontinuirana evaluacija. Osim redovitog pohađanja kolegija i aktivnog sudjelovanja u nastavi, studentice i studenti tijekom semestra pišu po jedan seminarski rad (koji i izlažu na satu) te dva kolokvija.

 

Sadržaj kolegija po tjednima:

1. tjedan. Uvod u liturgijsku dramu.

2. tjedan. Drama iz Rippola.

3. tjedan. Uvod u misterije i mirakule; The Second ShepherdsPlay.

4. tjedan. The Second ShepherdsPlay (nast).

5. tjedan. Play of the Sacrament.

6. tjedan. Play of the Sacrament (nast).

7. tjedan. Uvod u moralitete i interludije; The Summoning of Everyman.

8. tjedan. The Summoning of Everyman (nast); prvi kolokvij.

9. tjedan. W. Shakespeare, Othello, the Moor of Venice.

10. tjedan. Othello (nast).

11. tjedan. C. Marlowe, The Jew of Malta.

12. tjedan. The Jew of Malta (nast).

13. tjedan. B. Jonson, Volpone, or the Fox.

14. tjedan. Volpone (nast); drugi kolokvij.

 

Obavezna literatura:

Književni tekstovi:

“The Croxton Play of the Sacrament.Early English Drama: An Anthology. Ed. John Coldewey. New York, London: Garland Publishing, 1993; 274—305.

“The Towneley/ Wakefield Second Shepherds’ Play/ Secunda Pastorum.” ‘Everyman’ and Medieval Miracle Plays. Ed. A. C. Cawley, London: J. M. Dent, 1956; 81—107. ILI “The Towneley/ Wakefield Second Shepherds’ Play/ Secunda Pastorum. An Anthology of English Drama Before Shakespeare. Ed. Robert B. Heilman, New York, Toronto: Rinehart, 1954; 44-72.

The Somonynge of Eueryman/ The Summoning of Everyman ‘Everyman’ and Medieval Miracle Plays, ed. A. C. Cawley, London: J. M. Dent, 1956; 207—234. ILI “The Somonynge of Eueryman/ The Summoning of Everyman. An Anthology of English Drama Before Shakespeare. Ed. Robert B. Heilman, New York, Toronto: Rinehart, 1954; 73—104.

Hardison, O. B, Jr. Christian Rite and Christian Drama in the Middle Ages: Essays in the Origin and Early History of Modern Drama. Baltimore: The Johns Hopkins Press, 1965; 220—252.

Jonson, Ben. “Volpone, or the Fox”. The Norton Anthology of English Literature, Vol. 1, 4th ed. Ed. M. H. Abrams, New York, London: W. W. Norton, 1979; 1115—1210.

Marlowe, Christopher. The Jew of Malta. Ed. N. W. Bawcutt. Manchester: Manchester UP, 1978.

Shakespeare, William. “Othello, the Moor of Venice.” The Complete Works. Ed. Stephen Orgel and A. R. Braunmuller. New York: Penguin Putnam, 2002; 1402—1444.

Kritički tekstovi:

Cox, John D; Kastan, David Scott (eds). A New History of Early English Drama. Foreword by Stephen J. Greenblatt. New York: Columbia University Press, 1997; 25—37, 39—58, 77—92, 93—112.

Davies, Norman. Europe: A History. London: Pimlico, Random House, 1997; 381—415.

Ghazoul, Ferial J. “The Arabization of Othello”, Comparative Literature, Vol. 50, No. 1 (Winter, 1998); 01—31.

Ladd, Roger. “‘My condicion in mannes soule to kill’ — Everyman’s Mercantile Salvation”, Comparative Drama, 41.1 (2007), 57--78.

Lampert, Lisa. “The Once and Future Jew: The Croxton ‘Play of the Sacrament’, Little Robert of Bury and Historical Memory.” Jewish History, 15.3 (2001), 235—255.

Reynolds, Roger E. “The Drama of Medieval Liturgical Processions”, Revue de Musicologie, Vol. 86, No. 1 (2000); 127—142.

Skulsky, Harold. “Cannibals vs. Demons in Volpone”, Studies in English Literature, 1500—1900, Vol. 29, No. 2, Elizabethan and Jacobean Drama (Spring, 1989); 291—308.

Stewart, Alan. “‛Come from Turkie’: Mediterranean Trade in Late Elizabethan London”, in Remapping the Mediterranean World in Early Modern English Writings, ed. Goran Stanivukovic, New York: Palgrave Macmillan, 2007; 157---177.)

Tyson, Brian F. “Ben Jonson's Black Comedy: A Connection Between Othello and Volpone”, Shakespeare Quarterly, Vol. 29, No. 1 (Winter, 1978); 60—66.

Vitkus, Daniel J. “Turning Turk in Othello: The Conversion and Damnation of the Moor”, Shakespeare Quarterly, Vol. 48, No. 2 (Summer, 1997); 145—176.

Zika, Charles. “Hosts, Processions and Pilgrimages: Controlling the Sacred in Fifteenth—dentury Germany”, Past and Present, No. 118 (February, 1988); 25—64.