Filozofski fakultet  >  Odsjek za anglistiku > Syllabus


SUVREMENI ENGLESKI JEZIK 4

  

Naziv kolegija: Suvremeni engleski jezik 4

Ljetni semestar

Nastavnici: mr.sc. Alexander Hoyt, viši lektor ; Kristijan NIkolić, viši lektor

Broj ECTES bodova: 5

Jezik: engleski

Semestar u kojem se kolegij sluša: VIII.(ljetni)

Uvjeti: položeni ispit iz kolegija Uvod u pisanje znanstvenih tekstova

Oblik nastave: kombinacija vježbi i seminara 4 sata na tjedan

Način vrednovanja: elementi za ocjenu bit će: aktivno sudjelovanje na kolegiju, dva pismena rada (3 i 7) kartica, dvije usmene prezentacije 

 

CILJ KOLEGIJA: Cilj je ovog kolegija studente upoznati s osnovnim pismenim i usmenim oblicima komunikacije uvjetovane akademskim okvirima. Studenti će razviti  vještine pisanja  tekstova kao sto su esej, stručni članak, sažetak, znanstveni članak. Naučit će kritički i analitički čitati te sustavno pristupati pisanju tekstova. Nadalje, upoznat će se s osnovama govorništva, što će primijeniti u vlastitim usmenim izlaganjima.

 

SADRŽAJ KOLEGIJA: Studenti će analizirati  tekstove pisane književno - umjetničkim i znanstvenim funkcionalnim stilom.Upoznat će se sa značajkama  znanstvenog teksta  (citiranje, parafraziranje, referiranje, bibliografija). Govoriti će se o svim fazama pisanja znanstvenog teksta, od izbora teme i prikupljanja literature do revidiranja i formatiranja teksta.  

 

Teme pismenih studentskih radova i istraživanja poslužit će kao temelj za pripremu usmenih prezentacija. Govorit će se o važnosti govorničkog umijeća i načinima razvijanja tog umijeća. Svaki ce student pripremiti i održati na satu dvije usmene prezentacije. U svojim prezentacijama studenti će naučiti koristiti neka od multimedijalnih sredstava.

 

NAČIN RADA: Kolegij je seminarskog tipa; nastava će se izvoditi interaktivno.Studenti će često raditi u manjim grupama i međusobno komentirati i analizirati radove i dobivati povratne informacije od svojih kolega. Nastavnik potiče raspravu i njeguje dijaloško ozračje.  Očekuje se redovito polaženje, nastave i aktivno sudjelovanja studenata na nastavi. Studenti će  se redovito pripremati za nastavu, pisati zadane radove i pripremati usmene prezentacije. Svaki će student predati jedan esej, stručni/znanstveni članak i sažetak te održati dvije usmene prezentacije. Nastavnik će te radove prokomentirati i ocijeniti. O radovima i prezentacijama diskutirat će se na satu.

 

OBAVEZNA LITERATURA: 

 

Skripta tekstova i vježbi  za kolegij

 

Brown, G. i Yule, G. (1983) Discourse Analysis, Cambridge University Press

 

Gregory, H. (1990) Public Speaking for College and Career, McGraw-Hill Publishing Company

 

 

 

 

DODATNA LITERATURA:

 

Girbaldi, J. (1995) MLA Handbook for Writers of Research Papers, The Modern Language Association of America

 

PRIKAZ IZVOĐENJA NASTAVE PO TJEDNIMA:

 

 1. Uvod: ciljevi kolegija, način rada i studentske obveze.

 

Zadaća: Pročitati poglavlje o  strukturi eseja i kako pristupiti pisanju eseja.   

 

2. Planiranje i organiziranje eseja. Pripremne radnje: odabir teme, razmatranje i pobliže definiranje teme. Kroz diskusiju definirat će se nekoliko tema o kojima će studenti pisati.

 

Zadaća: Pročitati dva eseja iz skripte i poglavlje o stilu Strunk-a i White-a.  Razmisliti o temi i naslovu eseja koji će pisati.

 

3. Diskusija o esejima koje su pročitali. Rasprava o funkciji teksta. Karakteristike zastupljenih diskursa.

 

Zadaća: Obrazložiti na pola kartice temu o kojoj će pisati esej. Donijeti na sat u dva primjerka

 

Studenti u manjim grupama komentiraju  predložene teme. Diskusija o različitim izvorima literature. Korištenje literature: bilježenje važnih činjenica i argumenata na karticama. Razlikovanje teme i teze eseja. Plan eseja: uvod, središnji dio eseja: argumenti, činjenice, primjeri koji potkrepljuju glavnu tezu, zaključak.

 

Zadaća: Pročitati zadano poglavlje iz skripte. Definirati izvore literature.Izraditi plan eseja. Nastavnik će zadaće pregledati, komentirati i vratiti na idućem satu.   .

 

 4. Studenti će dobiti natrag pismene radove. Analiziraju iste u malim grupama.

 

Zadaća: Predati za dva tjedna u elektronskom obliku esej na kojem rade.

 

5. Studenti analiziraju raznovrsne krače tekstove koje nastavnik donosi na sat. Rasprava o pragmalingvističkim obilježjima teksta.

 

6. i 7. Studenti u manjim grupama razmjenjuju eseje te analiziraju i iznose svoja mišljenja o radovima kolega  i dobivaju povratne informacije. Međusobno vrednuju radove prema kriterijima o kojima je bilo govora na kolegiju i o kojima su čitali u zadanoj literaturi. Nastavnik obilazi svaku grupu i uključuje se sa svojim komentarima i sugestijama. Na kraju svaka grupa podnosi kratak osvrt na radove koje su analizirali.

 

Zadaća: Studenti će redigirati svoj rad i popraviti slabosti. Radove će elektronski poslati nastavniku. Nastavnik će komentirati i ocijeniti radove te odabrati tri  koja će bez imena fotokopirati i podijeliti studentima.

 

8.Studenti će u parovima pismeno  komentirati radove i iznijeti svoje komentare.

 

Zadaća: Pročitati zadani znanstveni tekst iz skripte i  tekst na Webu o formatiranju znanstveno-istraživačkih radova.

 

9. Studenti će raditi u manjim grupama. Svaka će grupa analizirati  zadani aspekt pročitanoga  teksta, npr., navođenje izvora,citiranje i slično, nakon čega će svoja zapažanja i tvrdnje iznijeti ostalim grupama.

 

Zadaća: Pročitati tekst o pisanju sažetaka na zadanim stranicama na Webu i napisati  u parovima ili po troje sažetak znanstvenog teksta o kojemu je bilo govora na prethodnome satu. Zadaću će poslati elektronski.

 

10. U prvih trideset minuta studenti će u grupama komentirati sažetke i identificirati njihove dobre i loše strane. Izabrat će najbolji sažetak i svoj izbor argumentirati.  U drugome dijelu  sata nastavnik će studentima podijeliti listu s mogućim temama za pisanje  stručnog ili znanstvenog rad. Diskusija o odabiru teme i planiranju potrebnog istraživanja.

 

Zadaća: Studenti  će razmisliti o temi  i naslovu za pisanje znanstveno-istraživačkog rada. Poslat će nastavniku elektronski dvije teme sa svojim idejama i prijedlozima istraživanja. .

 

11. Studenti će u manjim grupama analizirati predložene ideje i razmotriti moguće  pristupe istraživanju tema. Na kraju  svaki student  odabire  temu i radni naslov rada. Opseg rada ne smije prijeći sedam stranica, ne računajući bibliografiju.

  

Zadaća: Naći literaturu i druge izvore koji će se koristiti u radu. Početi čitati literaturu i raditi bilješke. Izraditi plan rada. U pismenom dijelu  treba obrazložiti temu, iznijeti tezu ili cilj rada i plan  rada. Predati elektronski. Nastavnik će ih komentirati i vratiti studentima naredni tjedan.

 

12. Studenti će na satu, u parovima čitati i analizirati različite  ulomke iz znanstvenih tekstova iz skripte i odrediti njihove bitne značajke i logično mjesto u  tekstu.Vrednovat će koliko su uspješno postavljeni ciljevi ostvareni. 

 

Zadaća: Napisati uvod i započeti pisanje glavnog dijela teksta ( oko dvije  stranice).  Predati na idućem satu.

 

13. Nastavnik će studentima podijeliti odlomke iz studentskih radova (bez imena). Studenti će u grupama  analizirati  i revidirati radove po jasno određenim kriterijima.

 

Zadaća: Studenti će revidirati prvi dio svoga rada i nastaviti  s pisanjem. Rok za predavanje rada je dva tjedna (16.. sesija).  Radove će predati na  satu.

 

14. Studenti rade na kraćem pismenom zadatku u kojem trebaju primijeniti određeni tip diskursa vježbajući tako jezičnu kompetenciju.

 

15. Studenti predaju svoj znanstveno-istraživački  rad u dva primjerka. U manjim grupama studenti će pročitati i komentirati, u skladu s ranije utvrđenim kriterijima,  dva ili tri rada i argumentirano iznijeti svoja mišljenja.

 

Nastavnik će ocijeniti i vratiti studentima radove nakon dva tjedna.

 

Zadaća: pročitati u skripti zadano poglavlje o govorništvu.

 

16. Uvod u  govorništvo. Potreba za razvijanjem govorničkih vještina u akademskoj zajednici i društvu. Diskusija o pročitanom poglavlju iz skripte.

 

Zadaća:  pročitati poglavlje o znanjima i vještinama potrebnim za razvijanje govorništva.

 

17. Studenti će održati kratak nepripremljen govor na zadanu temu. Razgovor o tremi i kako se osjećamo kad moramo javno govoriti.

 

Zadaća: pročitati  poglavlje o temeljnim vrstama (govornog) diskursa i poglavlje Developing the Message.

 

18. Vrste govora. Informativni i persuazivni govor: bitne značajke. Studenti će slušati dva govora snimljena na videu, nakon čega će ih analizirati s različitih aspekata o kojima su čitali i diskutirali na satu.

 

Zadaća: Vještine slušanja. Slušatelj kao kritičar.  Pročitati poglavlje o slušanju govora. 

 

19. i 20. Studenti će održati  kratak informativni govor ( 5 -6 min.). Govore će vrednovati po jasno određenim kriterijima.

 

21. Odabir teme, cilj i glavna misao. Pronalaženje izvora.

 

Zadaća: Pročitati poglavlje o kulturološkim i drugim čimbenicima koji utječu na recepciju govora  

 

22. Kratka provjera pročitanog poglavlja, diskusija o recepciji govora. Organizacija usmene prezentacije.

 

Zadaća: studenti će odabrati temu o kojoj će održati prezentaciju u trajanju od osam minuta. U tu svrhu mogu koristiti i istraživanje koje su radili za pismeni rad ili raditi novo istraživanje.

 

23. Priprema usmene prezentacije, vrste prezentacija, dijelovi prezentacije. Pismena provjera obrađenog gradiva.

 

Zadaća: Studenti će na idućem satu predati detaljno razrađen plan svoje prezentacije. 

 

24. Korištenje audio- vizualnih pomagala u usmenoj prezentaciji.

 

Zadaća: studenti će predati cjeloviti tekst svoje usmene prezentacije, u kojem su jasno naznačene sve faze  usmene prezentacije i njen tijek.

   

25.- 27. Studenti drže svoje prezentacije, prate prezentacije kolega i bilježe svoja zapažanja.

 

28. Analiza i komentari studentskih prezentacija.Student dobiva ocjenu za održanu usmenu prezentaciju.