Filozofski fakultet > Odsjek za anglistiku > Syllabus
SUVREMENI ENGLESKI JEZIK 4
Naziv kolegija: Suvremeni engleski jezik 4
Ljetni semestar
Nastavnici: mr.sc. Alexander Hoyt, viši lektor ; Kristijan NIkolić, viši lektor
Broj ECTES bodova: 5
Jezik: engleski
Semestar u kojem se kolegij sluša: VIII.(ljetni)
Uvjeti: položeni ispit iz kolegija Uvod u pisanje znanstvenih tekstova
Oblik nastave: kombinacija vježbi i seminara 4 sata na tjedan
Način vrednovanja: elementi za ocjenu bit će: aktivno sudjelovanje na kolegiju, dva pismena rada (3 i 7) kartica, dvije usmene prezentacije
CILJ KOLEGIJA: Cilj je ovog kolegija studente upoznati s osnovnim pismenim i usmenim oblicima komunikacije uvjetovane akademskim okvirima. Studenti će razviti vještine pisanja tekstova kao sto su esej, stručni članak, sažetak, znanstveni članak. Naučit će kritički i analitički čitati te sustavno pristupati pisanju tekstova. Nadalje, upoznat će se s osnovama govorništva, što će primijeniti u vlastitim usmenim izlaganjima.
SADRŽAJ KOLEGIJA: Studenti će analizirati tekstove pisane književno - umjetničkim i znanstvenim funkcionalnim stilom.Upoznat će se sa značajkama znanstvenog teksta (citiranje, parafraziranje, referiranje, bibliografija). Govoriti će se o svim fazama pisanja znanstvenog teksta, od izbora teme i prikupljanja literature do revidiranja i formatiranja teksta.
Teme pismenih studentskih radova i istraživanja poslužit će kao temelj za pripremu usmenih prezentacija. Govorit će se o važnosti govorničkog umijeća i načinima razvijanja tog umijeća. Svaki ce student pripremiti i održati na satu dvije usmene prezentacije. U svojim prezentacijama studenti će naučiti koristiti neka od multimedijalnih sredstava.
NAČIN RADA: Kolegij je seminarskog tipa; nastava će se izvoditi interaktivno.Studenti će često raditi u manjim grupama i međusobno komentirati i analizirati radove i dobivati povratne informacije od svojih kolega. Nastavnik potiče raspravu i njeguje dijaloško ozračje. Očekuje se redovito polaženje, nastave i aktivno sudjelovanja studenata na nastavi. Studenti će se redovito pripremati za nastavu, pisati zadane radove i pripremati usmene prezentacije. Svaki će student predati jedan esej, stručni/znanstveni članak i sažetak te održati dvije usmene prezentacije. Nastavnik će te radove prokomentirati i ocijeniti. O radovima i prezentacijama diskutirat će se na satu.
OBAVEZNA LITERATURA:
Skripta tekstova i vježbi za kolegij
Brown, G. i Yule, G. (1983) Discourse Analysis, Cambridge University Press
Gregory, H. (1990) Public Speaking for College and Career, McGraw-Hill Publishing Company
DODATNA LITERATURA:
Girbaldi, J. (1995) MLA Handbook for Writers of Research Papers, The Modern Language Association of America
PRIKAZ IZVOĐENJA NASTAVE PO TJEDNIMA:
1. Uvod: ciljevi kolegija, način rada i studentske obveze.
Zadaća: Pročitati poglavlje o strukturi eseja i kako pristupiti pisanju eseja.
2. Planiranje i organiziranje eseja. Pripremne radnje: odabir teme, razmatranje i pobliže definiranje teme. Kroz diskusiju definirat će se nekoliko tema o kojima će studenti pisati.
Zadaća: Pročitati dva eseja iz skripte i poglavlje o stilu Strunk-a i White-a. Razmisliti o temi i naslovu eseja koji će pisati.
3. Diskusija o esejima koje su pročitali. Rasprava o funkciji teksta. Karakteristike zastupljenih diskursa.
Zadaća: Obrazložiti na pola kartice temu o kojoj će pisati esej. Donijeti na sat u dva primjerka
Studenti u manjim grupama komentiraju predložene teme. Diskusija o različitim izvorima literature. Korištenje literature: bilježenje važnih činjenica i argumenata na karticama. Razlikovanje teme i teze eseja. Plan eseja: uvod, središnji dio eseja: argumenti, činjenice, primjeri koji potkrepljuju glavnu tezu, zaključak.
Zadaća: Pročitati zadano poglavlje iz skripte. Definirati izvore literature.Izraditi plan eseja. Nastavnik će zadaće pregledati, komentirati i vratiti na idućem satu. .
4. Studenti će dobiti natrag pismene radove. Analiziraju iste u malim grupama.
Zadaća: Predati za dva tjedna u elektronskom obliku esej na kojem rade.
5. Studenti analiziraju raznovrsne krače tekstove koje nastavnik donosi na sat. Rasprava o pragmalingvističkim obilježjima teksta.
6. i 7. Studenti u manjim grupama razmjenjuju eseje te analiziraju i iznose svoja mišljenja o radovima kolega i dobivaju povratne informacije. Međusobno vrednuju radove prema kriterijima o kojima je bilo govora na kolegiju i o kojima su čitali u zadanoj literaturi. Nastavnik obilazi svaku grupu i uključuje se sa svojim komentarima i sugestijama. Na kraju svaka grupa podnosi kratak osvrt na radove koje su analizirali.
Zadaća: Studenti će redigirati svoj rad i popraviti slabosti. Radove će elektronski poslati nastavniku. Nastavnik će komentirati i ocijeniti radove te odabrati tri koja će bez imena fotokopirati i podijeliti studentima.
8.Studenti će u parovima pismeno komentirati radove i iznijeti svoje komentare.
Zadaća: Pročitati zadani znanstveni tekst iz skripte i tekst na Webu o formatiranju znanstveno-istraživačkih radova.
9. Studenti će raditi u manjim grupama. Svaka će grupa analizirati zadani aspekt pročitanoga teksta, npr., navođenje izvora,citiranje i slično, nakon čega će svoja zapažanja i tvrdnje iznijeti ostalim grupama.
Zadaća: Pročitati tekst o pisanju sažetaka na zadanim stranicama na Webu i napisati u parovima ili po troje sažetak znanstvenog teksta o kojemu je bilo govora na prethodnome satu. Zadaću će poslati elektronski.
10. U prvih trideset minuta studenti će u grupama komentirati sažetke i identificirati njihove dobre i loše strane. Izabrat će najbolji sažetak i svoj izbor argumentirati. U drugome dijelu sata nastavnik će studentima podijeliti listu s mogućim temama za pisanje stručnog ili znanstvenog rad. Diskusija o odabiru teme i planiranju potrebnog istraživanja.
Zadaća: Studenti će razmisliti o temi i naslovu za pisanje znanstveno-istraživačkog rada. Poslat će nastavniku elektronski dvije teme sa svojim idejama i prijedlozima istraživanja. .
11. Studenti će u manjim grupama analizirati predložene ideje i razmotriti moguće pristupe istraživanju tema. Na kraju svaki student odabire temu i radni naslov rada. Opseg rada ne smije prijeći sedam stranica, ne računajući bibliografiju.
Zadaća: Naći literaturu i druge izvore koji će se koristiti u radu. Početi čitati literaturu i raditi bilješke. Izraditi plan rada. U pismenom dijelu treba obrazložiti temu, iznijeti tezu ili cilj rada i plan rada. Predati elektronski. Nastavnik će ih komentirati i vratiti studentima naredni tjedan.
12. Studenti će na satu, u parovima čitati i analizirati različite ulomke iz znanstvenih tekstova iz skripte i odrediti njihove bitne značajke i logično mjesto u tekstu.Vrednovat će koliko su uspješno postavljeni ciljevi ostvareni.
Zadaća: Napisati uvod i započeti pisanje glavnog dijela teksta ( oko dvije stranice). Predati na idućem satu.
13. Nastavnik će studentima podijeliti odlomke iz studentskih radova (bez imena). Studenti će u grupama analizirati i revidirati radove po jasno određenim kriterijima.
Zadaća: Studenti će revidirati prvi dio svoga rada i nastaviti s pisanjem. Rok za predavanje rada je dva tjedna (16.. sesija). Radove će predati na satu.
14. Studenti rade na kraćem pismenom zadatku u kojem trebaju primijeniti određeni tip diskursa vježbajući tako jezičnu kompetenciju.
15. Studenti predaju svoj znanstveno-istraživački rad u dva primjerka. U manjim grupama studenti će pročitati i komentirati, u skladu s ranije utvrđenim kriterijima, dva ili tri rada i argumentirano iznijeti svoja mišljenja.
Nastavnik će ocijeniti i vratiti studentima radove nakon dva tjedna.
Zadaća: pročitati u skripti zadano poglavlje o govorništvu.
16. Uvod u govorništvo. Potreba za razvijanjem govorničkih vještina u akademskoj zajednici i društvu. Diskusija o pročitanom poglavlju iz skripte.
Zadaća: pročitati poglavlje o znanjima i vještinama potrebnim za razvijanje govorništva.
17. Studenti će održati kratak nepripremljen govor na zadanu temu. Razgovor o tremi i kako se osjećamo kad moramo javno govoriti.
Zadaća: pročitati poglavlje o temeljnim vrstama (govornog) diskursa i poglavlje Developing the Message.
18. Vrste govora. Informativni i persuazivni govor: bitne značajke. Studenti će slušati dva govora snimljena na videu, nakon čega će ih analizirati s različitih aspekata o kojima su čitali i diskutirali na satu.
Zadaća: Vještine slušanja. Slušatelj kao kritičar. Pročitati poglavlje o slušanju govora.
19. i 20. Studenti će održati kratak informativni govor ( 5 -6 min.). Govore će vrednovati po jasno određenim kriterijima.
21. Odabir teme, cilj i glavna misao. Pronalaženje izvora.
Zadaća: Pročitati poglavlje o kulturološkim i drugim čimbenicima koji utječu na recepciju govora
22. Kratka provjera pročitanog poglavlja, diskusija o recepciji govora. Organizacija usmene prezentacije.
Zadaća: studenti će odabrati temu o kojoj će održati prezentaciju u trajanju od osam minuta. U tu svrhu mogu koristiti i istraživanje koje su radili za pismeni rad ili raditi novo istraživanje.
23. Priprema usmene prezentacije, vrste prezentacija, dijelovi prezentacije. Pismena provjera obrađenog gradiva.
Zadaća: Studenti će na idućem satu predati detaljno razrađen plan svoje prezentacije.
24. Korištenje audio- vizualnih pomagala u usmenoj prezentaciji.
Zadaća: studenti će predati cjeloviti tekst svoje usmene prezentacije, u kojem su jasno naznačene sve faze usmene prezentacije i njen tijek.
25.- 27. Studenti drže svoje prezentacije, prate prezentacije kolega i bilježe svoja zapažanja.
28. Analiza i komentari studentskih prezentacija.Student dobiva ocjenu za održanu usmenu prezentaciju.